Mammaledig

Pappan har börjat jobba igen och jag och Alva får klara oss själva på dagarna nu. Idag var dock Alvas mormor här och vi gick en promenad upp på stan och lunchade, snäll bebis som sov sig igenom det hela i vagnen.
Igår hade hon skrikperiod i två timmar ungefär, 22-00, sjukt jobbigt när Jonas behövde sova och skulle jobba idag.. Tillslut fick jag  bege mig ut mitt i natten och gå med barnvagnen för att bryta skrikandet. Hon vaknade givetvis igen direkt jag kom hem, men då var hon iaf lugnare och kunde äta och sedan somnade hon äntligen och sov till 5. Sedan sov vi på soffan till 8, då Jonas skulle till jobbet och då flyttade jag in till sängen och sov till 9 när Alva vaknade. Så hon sov typ 4 + 5 h ungefär, det är rätt bra. Men skrikandet kunde man gärna slippa :P
Annars går det bra med det nya livet som småbarnsförälder. Ska snart börja ta mig ut till stallet lite oftare och börja vänja mig vid att få till rutiner med att ha med bebis där.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitrolle

Kämpar på i motvind för att få medvind

RSS 2.0